KUNGÄLV

Då var det måndag och jag bara njuter !! Gårdagen var fantasktisk och Vallentunas ena U17 lag vann i Kungälv ! Ingen hade väntat sig det, varjefall inte jag, men kanske hade ni tjejer hoppats och trott det ?


Om fyra månader i mars nästa år då vårt fortsatta lärnade i volleyboll fått de sista stora pusselbitarna på plats och SM väntade.Då hade jag trott på det - men verkligen inte nu!!! Vi som "bara" hunnit träna två månader sen sommaruppehållet..... vart ska detta sluta ??? Jämna matcher mot alla de bästa toppade lagen från övriga Sverige räckte gott för mig för att få det kvitto jag ville och att vi är på rätt väg.

Träningstruppen är stor och många ska känna sig delaktiga i medaljen som vi tog i Kungälv. Utan allas hjälp och slit för varandra på träningen skulle inte vår framgång vara här ännu. Fortsätt så tjejer och fortsätt träna hårt och koncentrerat för nu har vi något att försvara i kommande sammandrag och SM. Södertälje och Sollentunas tjejer ska få se - längd är inte allt utan grym spelförståelse och gemensam taktik i försvarsarbete samt bollkontroll kommer att li vårt signum.

Sollentuna, Södetälje, Veddinge, Svedala, Kungälv är bra men VAllentuna ÄGER !

Tack alla tjejer för er underhållning och härliga stämning !

Stor kram till er alla som åkte med i helgen
Nu ska jag ta och dricka mitt te som Fredrik just kom med och sen ska jag SOVA zzzzzzzzzz


/ Ingela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0